Voor de klant Flow Factor Coaching heb ik een huisstijl en custom website ontwikkeld. Alles op maat gemaakt en afgestemd op de persoonlijke behoeften.
De briefing
Flow Factor Coaching heeft een krachtige maar toegankelijke uitstraling. Het past bij een luxe prijssegment en een doelgroep die streeft naar balans, welzijn en het bereiken van doelen. Zowel zakelijk als privé, met 1-op-1 en groepscoaching. Het ontwerp straalt een gevoel van flow, balans en deskundigheid uit, op basis van thought leadership.
De stijl is eenvoudig en modern, zonder 3D-effecten of overmatige details. Het logo is veelzijdig en responsive zodat het toegepast kan worden in verschillende verschijningsvormen, van app-icon tot volledige uiting. Tot slot heeft het ontwerp een neutrale aantrekkingskracht, met vloeiende vormen die zowel mannen als vrouwen aanspreken.
De merkwoorden concreet, toegankelijk, kennis van zaken, krachtig en doelbewust beschrijven de kern van de Flow Factor Coaching huisstijl.
De oplossing
Het design
De visuele stijl draait om eenvoud en verfijning. Het logo is opgebouwd rond twee gestileerde F’en die in elkaar overvloeien. Dit is een symbool voor de persoonlijke verbinding en innerlijke flow die de coachingstrajecten moeten opleveren. Tussen de vormen loopt een subtiel, maar betekenisvol pad.



Het geheel is responsief ontworpen voor het gebruik op meerdere toepassingen. Van app-icon tot op de website. Het kleurenpalet bestaat uit twee krachtige primaire kleuren (merk en accent) en drie ondersteunende tinten. Qua typografie heb ik gekozen voor Chillax Semibold voor de koppen, Noto Sans voor bodytekst en Segoe UI voor de Office-omgeving.

De aanpak voor de huisstijl
Het traject begon met een uitgebreide intake en een vertaalslag naar een success statement. Pas toen dat resoneerde bij de klant, startte het ontwerp. Ik maakte schetsen en varianten, tot de juiste vorm klikte. Deze variant heb ik uitgewerkt en vertaald naar branding guidelines met logo-variaties, kleurgebruik en toepassing van grafische elementen.

De aanpak voor de website
Voor het webdesign hebben we een apart intakegesprek gehouden. De website is bedoeld voor twee doelgroepen, elk met hun eigen contentpijlers (voor wie, aanpak, over mij, aanbod, blog). Het UX / UI design heb ik uitgewerkt als een prototype in Figma. Dit maakt het itereren op het ontwerp snel en effectief. Na een definitief ontwerp heb ik dit omgezet naar een custom WordPress-template. Geen confectiewerk, maar maatwerk tot op de pixel.

